Thursday, May 29, 2014
Wednesday, May 28, 2014
Tuesday, May 27, 2014
Monday, May 26, 2014
Sunday, May 25, 2014
Başarı, teşekkür ve devam
Uğurcan Akyüz
Kıbrıs Postası, YAKINDAN SANAT köşe yazısı no:28
25 Mayıs 2014, Pazar, Lefkoşa
YAZININ KUPÜRÜ VE METNİ AŞAĞIDADIR!
Deep Purple! Önceliği bir paragrafla da olsa ona vermek gerekiyor. Ben bu satırları yazmaya başladığım sırada; YDÜ Mütevelli Heyeti Başkanı İrfan S.Günsel’in grubun solistiyle fotoğrafları eşliğinde “Deep Purple.. British Airways ile Ercan’a indi” mesajı sosyal medyada yayınlandı! Diplomatik veya yalnızca süreç açısından bakıldığında bile, YDÜ’nün 25.yıl heyecanı, KKTC için büyük bir başarıya dönüşüyor...
Sorumluluklar başarıyla taçlanınca ortaya çıkan sonuca bakıp da keyif almamak mümkün mü? İçinde bulunduğumuz akademik ortam ve yapılan sanatsal işler “üniversiter bir bütünün” parçası niteliğinde ve ona ivme kazandıran artılar olunca, paylaşımın adı elbette evrensel başarı olacaktır… Heyecan, doğru strateji, öngörü ve güç ile YDÜ çatısı altında daha nice başarıların yaşanacağından kuşkum yok…
Bugün; Akademiada konusunu başarıya emek verenlere teşekkür ile kapatacağım. Öyleyse başarıda adı geçen, köşemde iki hafta önceki makalemde gönderme yaptığım “isimsiz kahramanlar” bu yazıda artık ve izninizle isimleriyle anılmalı! Önder Türkkal, Hasan Erdal, Ali Cüneyt Genç, Rahme Manastırlı, Mehmet Sariler, Tamer Ekendal, Aybatur Yüzyıl, Salih Akpolat, Emrah Türkyılmaz, Umut Can İltaş, Ali Can Vurgun.
Akademiada’nın bence en büyük kazanımlarında biri; bu adını andığım gençlerin içinde bulundukları organizasyonda, beş farklı atölyeden birinde gönüllü olarak görev almak istemeleri ile başlayıp, sertifika almaları ile sonuçlanan matematiksel bir süreç değildir. Tümünü sıralayamasam da, ilk akla gelen sözcükler ile ifade etmeye çalışsam da, kazanımlarının çok daha öte olduğuna inanıyorum. Yaklaşık oniki günlük süre boyunca boyunlarına astıkları “görevli” kartlarıyla beraber taşıdıkları sorumluluk, paylaşım, ilişkilerde ve yarışta özgüven, görevi yerine getirirken inisiyatif kullanma deneyimleri; bu isimlerin yaşam yarışında emsallerinden bir değil, birkaç adım öne geçmelerine yeter de artar bile. Her yıl, her akademiada da yenileri yetişiyor bu gençlerin, Yakın Doğu Üniversitesi çatısı altında Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesinden… Elbette ki bu gençleri seçen, yön verip başarıya yönlendiren hocalarını da herhangi bir katkı sınıflaması yapmadan “pay sahibi” statüde hatırlamak gerek: Hikmet Uluçam, Erdal Aygenç, Mustafa Hastürk, Yücel Yazgın, Gökhan Okur, Erdoğan Ergün, Raif Dimililer, Evrim Ergün, Elif Atamaz, Mine Okur, Hakan Dağ, Mehmet Naci Dedeal ve isimlerini yazamadığım diğer arkadaşlarımız… Bir kere daha ve Kıbrıs Postası aracılığıyla sizlere teşekkürlerimi sunuyorum!
Akademiada’nın sonucu ve tacı diyebileceğimiz sergisi Perşembe günü bitti. Serginin kaldırılması sürecinde üzüldüm! Bir başka akademiada da görüşünceye dek hoşcakalın. Demeye çalışırken; Alfabe kitabı kapağı, Milli Piyango, Tekel, Kurukahveci Mehmet Efendi, Ziraat Bankası gibi birçok marka ve kurum için hazırladığı afiş ve reklam çalışmalarıyla “Cumhuriyeti Afişleyen Adam” olarak adlandırılan İhap Hulusi Görey’in, “Cumhuriyeti Afişleyen Adam İhap Hulusi Görey Afiş Sergisi” gündeme düştü! Türkiye Cumhuriyetinin; özellikle afiş, ürün etiketi ve özellikle ALFABE aracılığı ile çağdaş bir biçime yönlendirmeye çalıştığı sosyal yapıya, örnek teşkil edecek görsel kimliğin oluşturulmasında çok önemli bir isim olan, İhap Hulusi Görey’in çalışmalarının Yakın Doğu Üniversitesi‘nde sergilenecek olması, YDÜ’nün 25. Kuruluş yıldönümünde yapılabilecek en önemli ve özel sanat/tasarım etkinliği olarak değerlendirilebilir.
Hacettepe Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesinde görev yaptığım sırada; Prof. İsmail Kaya’nın girişimleriyle; İhap Hulusi Görey hakkında neredeyse sempozyum etkisinde bir panel düzenlemiştik. Cumhuriyetin başkenti Ankara’da gerçekleştirilen, Cumhuriyetin görsel kimliğine ışık tutan bu panel; özellikle grafik tasarımcılar ve grafik bölümleri öğrencileri açısından çok yararlı geçmişti. Şimdi de YDÜ, Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesinden Hakan Dağ ve Gökhan Okur’un çabalarıyla İhap Hulusi Görey çalışmalarının KKTC’ye gelmesini heyecan ve takdirle karşılamak gerekir diye düşünüyorum.
Özellikle sosyologlar, siyaset bilimciler ve elbette grafik tasarımla uğraşan ya da ilgilenen herkes için; İhap Hulusi Görey’in kimliği hakkında verilen bilgiyi olduğu şekliyle aktarıyorum: “1898′de Mısır’ın Kahire şehrinde doğan İhap Hulusi, ilk ve orta tahsilini Kahire’ nin İngiliz okullarında yaptı. 1920 yılında resim eğitimi görmek üzere Almanya’ya gitti. Önce Münih’de Heimann Schule atölyesinde üç yıl çalıştı, daha sonra Kuntsgewerbe Schule’ye devam ederek tahsilini tamamlayıp yurda döndü. Arapça, Almanca, İngilizce ve Fransızca bilmesi nedeniyle Dışişleri Bakanlığı’nda çalışması istendi, ancak o memuriyeti reddetti. Akbaba’da Münif Fehim ve Ramiz’le birlikte çalıştı. Daha sonraları afiş çalışmalarına ağırlık veren İhap Hulusi, afişi yaparken “Buluş”un önemine değinerek “Seyredenlerin ilgisini çekmeli ve düşündürmeli” diye yorumladı.
1929′da İstanbul’da ilk atölyesini kurduktan sonra Kulüp Rakısı etiketi ve Atatürk’ün siparişi üzerine Türk alfabesinin kapağını tasarlayan İhap Hulusi, Ziraat Bankası, İş Bankası, Yapı ve Kredi, Garanti, Sümerbank, Emlak Kredi, Türk Ticaret Bankası, Maliye Bakanlığı (tahviller), Türk Hava Kurumu, Kızılay, Yeşilay, Tariş, Zirai Donatım Kurumu ve birçok özel kuruluşa çeşitli çalışmalarıyla hizmet verdi. Tayyare Piyangosu (bugünkü adıyla Milli Piyango) idaresi için 45, Tekel İdaresi için 35 yıl çalışan İhap Hulusi, bu süreçte yurtdışında da adını duyurdu. Bayer’in afiş ve etiketleri, Mısır’ın Tekel İdaresi, Devlet Demir Yolları ve şehir hatlarına ait ve ilanları, ünlü İngiliz viskisi John Haigh’ın, İtalyanların Cinzano ve Fernet Branca’sının afiş ve etiketleri İhap Hulusi tarafından yapıldı. Suluboya çalışmalarının yanı sıra, son yıllarında hat sanatını modernize ederek başarılı örnekler veren İhap Hulusi Görey, 27 Mart 1986′da İstanbul’da hayata gözlerini yumdu.”
İhap Hulusi Görey’in sergisi nedeniyle koleksiyonun sahibi; Reklamcılık Vakfı üyesi ve İlancılık Reklam Ajansı eş başkanı Ender Merter’in, 26 Mayıs 2014 Pazartesi günü, saat: 10.30′da Yakın Doğu Üniversitesi Büyük Kütüphane Salon 3′te “Reklamcılığın dünü, bugünü ve yarını” üzerine bir söyleşi gerçekleştireceğini ben de buradan ilgileneceklere duyurmak isterim.
Elbette ki onu unutmadan belirteyim; İhap Hulusi Görey’in çalışmalarından oluşan sergi; Yakın Doğu Üniversitesi Hastanesi Sergi Salonu’nda 26 Mayıs 2014 Pazartesi günü, saat: 14.00′da açılacak olup, 04 Haziran 2014 tarihine kadar izlenebilir.
Devam; düne, bugüne, yarına ve sanata yakın kalmanız dileğimle…
Kıbrıs Postası, YAKINDAN SANAT köşe yazısı no:28
25 Mayıs 2014, Pazar, Lefkoşa
YAZININ KUPÜRÜ VE METNİ AŞAĞIDADIR!
Deep Purple! Önceliği bir paragrafla da olsa ona vermek gerekiyor. Ben bu satırları yazmaya başladığım sırada; YDÜ Mütevelli Heyeti Başkanı İrfan S.Günsel’in grubun solistiyle fotoğrafları eşliğinde “Deep Purple.. British Airways ile Ercan’a indi” mesajı sosyal medyada yayınlandı! Diplomatik veya yalnızca süreç açısından bakıldığında bile, YDÜ’nün 25.yıl heyecanı, KKTC için büyük bir başarıya dönüşüyor...
Sorumluluklar başarıyla taçlanınca ortaya çıkan sonuca bakıp da keyif almamak mümkün mü? İçinde bulunduğumuz akademik ortam ve yapılan sanatsal işler “üniversiter bir bütünün” parçası niteliğinde ve ona ivme kazandıran artılar olunca, paylaşımın adı elbette evrensel başarı olacaktır… Heyecan, doğru strateji, öngörü ve güç ile YDÜ çatısı altında daha nice başarıların yaşanacağından kuşkum yok…
Bugün; Akademiada konusunu başarıya emek verenlere teşekkür ile kapatacağım. Öyleyse başarıda adı geçen, köşemde iki hafta önceki makalemde gönderme yaptığım “isimsiz kahramanlar” bu yazıda artık ve izninizle isimleriyle anılmalı! Önder Türkkal, Hasan Erdal, Ali Cüneyt Genç, Rahme Manastırlı, Mehmet Sariler, Tamer Ekendal, Aybatur Yüzyıl, Salih Akpolat, Emrah Türkyılmaz, Umut Can İltaş, Ali Can Vurgun.
Akademiada’nın bence en büyük kazanımlarında biri; bu adını andığım gençlerin içinde bulundukları organizasyonda, beş farklı atölyeden birinde gönüllü olarak görev almak istemeleri ile başlayıp, sertifika almaları ile sonuçlanan matematiksel bir süreç değildir. Tümünü sıralayamasam da, ilk akla gelen sözcükler ile ifade etmeye çalışsam da, kazanımlarının çok daha öte olduğuna inanıyorum. Yaklaşık oniki günlük süre boyunca boyunlarına astıkları “görevli” kartlarıyla beraber taşıdıkları sorumluluk, paylaşım, ilişkilerde ve yarışta özgüven, görevi yerine getirirken inisiyatif kullanma deneyimleri; bu isimlerin yaşam yarışında emsallerinden bir değil, birkaç adım öne geçmelerine yeter de artar bile. Her yıl, her akademiada da yenileri yetişiyor bu gençlerin, Yakın Doğu Üniversitesi çatısı altında Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesinden… Elbette ki bu gençleri seçen, yön verip başarıya yönlendiren hocalarını da herhangi bir katkı sınıflaması yapmadan “pay sahibi” statüde hatırlamak gerek: Hikmet Uluçam, Erdal Aygenç, Mustafa Hastürk, Yücel Yazgın, Gökhan Okur, Erdoğan Ergün, Raif Dimililer, Evrim Ergün, Elif Atamaz, Mine Okur, Hakan Dağ, Mehmet Naci Dedeal ve isimlerini yazamadığım diğer arkadaşlarımız… Bir kere daha ve Kıbrıs Postası aracılığıyla sizlere teşekkürlerimi sunuyorum!
Akademiada’nın sonucu ve tacı diyebileceğimiz sergisi Perşembe günü bitti. Serginin kaldırılması sürecinde üzüldüm! Bir başka akademiada da görüşünceye dek hoşcakalın. Demeye çalışırken; Alfabe kitabı kapağı, Milli Piyango, Tekel, Kurukahveci Mehmet Efendi, Ziraat Bankası gibi birçok marka ve kurum için hazırladığı afiş ve reklam çalışmalarıyla “Cumhuriyeti Afişleyen Adam” olarak adlandırılan İhap Hulusi Görey’in, “Cumhuriyeti Afişleyen Adam İhap Hulusi Görey Afiş Sergisi” gündeme düştü! Türkiye Cumhuriyetinin; özellikle afiş, ürün etiketi ve özellikle ALFABE aracılığı ile çağdaş bir biçime yönlendirmeye çalıştığı sosyal yapıya, örnek teşkil edecek görsel kimliğin oluşturulmasında çok önemli bir isim olan, İhap Hulusi Görey’in çalışmalarının Yakın Doğu Üniversitesi‘nde sergilenecek olması, YDÜ’nün 25. Kuruluş yıldönümünde yapılabilecek en önemli ve özel sanat/tasarım etkinliği olarak değerlendirilebilir.
Hacettepe Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesinde görev yaptığım sırada; Prof. İsmail Kaya’nın girişimleriyle; İhap Hulusi Görey hakkında neredeyse sempozyum etkisinde bir panel düzenlemiştik. Cumhuriyetin başkenti Ankara’da gerçekleştirilen, Cumhuriyetin görsel kimliğine ışık tutan bu panel; özellikle grafik tasarımcılar ve grafik bölümleri öğrencileri açısından çok yararlı geçmişti. Şimdi de YDÜ, Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesinden Hakan Dağ ve Gökhan Okur’un çabalarıyla İhap Hulusi Görey çalışmalarının KKTC’ye gelmesini heyecan ve takdirle karşılamak gerekir diye düşünüyorum.
Özellikle sosyologlar, siyaset bilimciler ve elbette grafik tasarımla uğraşan ya da ilgilenen herkes için; İhap Hulusi Görey’in kimliği hakkında verilen bilgiyi olduğu şekliyle aktarıyorum: “1898′de Mısır’ın Kahire şehrinde doğan İhap Hulusi, ilk ve orta tahsilini Kahire’ nin İngiliz okullarında yaptı. 1920 yılında resim eğitimi görmek üzere Almanya’ya gitti. Önce Münih’de Heimann Schule atölyesinde üç yıl çalıştı, daha sonra Kuntsgewerbe Schule’ye devam ederek tahsilini tamamlayıp yurda döndü. Arapça, Almanca, İngilizce ve Fransızca bilmesi nedeniyle Dışişleri Bakanlığı’nda çalışması istendi, ancak o memuriyeti reddetti. Akbaba’da Münif Fehim ve Ramiz’le birlikte çalıştı. Daha sonraları afiş çalışmalarına ağırlık veren İhap Hulusi, afişi yaparken “Buluş”un önemine değinerek “Seyredenlerin ilgisini çekmeli ve düşündürmeli” diye yorumladı.
1929′da İstanbul’da ilk atölyesini kurduktan sonra Kulüp Rakısı etiketi ve Atatürk’ün siparişi üzerine Türk alfabesinin kapağını tasarlayan İhap Hulusi, Ziraat Bankası, İş Bankası, Yapı ve Kredi, Garanti, Sümerbank, Emlak Kredi, Türk Ticaret Bankası, Maliye Bakanlığı (tahviller), Türk Hava Kurumu, Kızılay, Yeşilay, Tariş, Zirai Donatım Kurumu ve birçok özel kuruluşa çeşitli çalışmalarıyla hizmet verdi. Tayyare Piyangosu (bugünkü adıyla Milli Piyango) idaresi için 45, Tekel İdaresi için 35 yıl çalışan İhap Hulusi, bu süreçte yurtdışında da adını duyurdu. Bayer’in afiş ve etiketleri, Mısır’ın Tekel İdaresi, Devlet Demir Yolları ve şehir hatlarına ait ve ilanları, ünlü İngiliz viskisi John Haigh’ın, İtalyanların Cinzano ve Fernet Branca’sının afiş ve etiketleri İhap Hulusi tarafından yapıldı. Suluboya çalışmalarının yanı sıra, son yıllarında hat sanatını modernize ederek başarılı örnekler veren İhap Hulusi Görey, 27 Mart 1986′da İstanbul’da hayata gözlerini yumdu.”
İhap Hulusi Görey’in sergisi nedeniyle koleksiyonun sahibi; Reklamcılık Vakfı üyesi ve İlancılık Reklam Ajansı eş başkanı Ender Merter’in, 26 Mayıs 2014 Pazartesi günü, saat: 10.30′da Yakın Doğu Üniversitesi Büyük Kütüphane Salon 3′te “Reklamcılığın dünü, bugünü ve yarını” üzerine bir söyleşi gerçekleştireceğini ben de buradan ilgileneceklere duyurmak isterim.
Elbette ki onu unutmadan belirteyim; İhap Hulusi Görey’in çalışmalarından oluşan sergi; Yakın Doğu Üniversitesi Hastanesi Sergi Salonu’nda 26 Mayıs 2014 Pazartesi günü, saat: 14.00′da açılacak olup, 04 Haziran 2014 tarihine kadar izlenebilir.
Devam; düne, bugüne, yarına ve sanata yakın kalmanız dileğimle…
Subscribe to:
Posts (Atom)